TOP saulės moduliai pagal Bankability reitingą

Saulės elektrinės įrengimas yra ilgalaikė investicija. Įsirengdami saulės elektrinę turite skirti daug laiko ir, žinoma, pinigų. Daugelis gamintojų siūlo aukštos kokybės ir ilgaamžes saulės baterijų plokštes (modulius) su visa garantija, kuri, anot gamintojų, tęsiasi iki 25 metų, o kartais ir ilgiau. Tačiau, kaip užtikrinsite, kad saulės baterijų plokščių (modulių) gamintojas, kurį pasirinksite, tikrai išlaikys savo pažadėtas garantijas, juk 25 metai yra itin ilgas laiko tarpas?

Renkantis įrangą saulės elektrinei yra rekomenduojama atsižvelgti ne tik į įrangos technines charakteristikas, tačiau ir į  „Bankability“ (arba investicijų rizikos balų) reitingą, kurio skaičiavime yra vertinama ir įmonės finansinė situacija, gebėjimas vykdyti savo įsipareigojimus ilgalaikėje perspektyvoje.

Šiame straipsnyje, mes pateikiame informaciją apie „Bankability“ (arba investicijų rizikos balų) reitingą ir, kaip pagal šį reitingą išsidėsto populiariausi saulės baterijų plokščių gamintojų prekės ženklai. Šį reitingą tarptautiniu mastu vertina ir ataskaitas ruošia PV-Tech organizacija.

 

1. Kas yra saulės baterijų plokščių (modulių) investicijų rizikos balas / reitingas?

Saulės modulio investicijų rizikos balai gaunami derinant gamintojų gamybos ir finansinės būklės balus. Tai atliekama naudojant netiesinę regresijos analizę. Naudojamuose duomenyse vyrauja kiekybiniai įvesties duomenys (prognozuojamų kintamųjų atveju – šešeri metai atgal ir dveji metai į priekį), o kokybiniai duomenys yra minimalūs. Kiekviename analizės etape saulės modulių gamintojai lyginami atsižvelgiant į tai, kaip jie rinkoje buvo vertinami investicijų požiūriu. Paprastai tariant, kai sakome, kad saulės modulių gamintojas yra „bankability“, tai reiškia, kad vertinama įmonė yra pelninga, ji turi didelį patikimumą, todėl į ją investuoti yra verta ir saugu.

 

2. PV-Tech „Bankability“ (investicijų rizikos) tyrimo metodikos apžvalga

PV-Tech organizacija rengia saulės energijos gamintojų investicijų rizikos ataskaitas kas ketvirtį ir kasmet, kad pateiktų pasaulyje pirmaujančių prekių ženklų sąrašą. Tyrimo metodika apima išsamią informaciją, kaip suprasti, reitinguoti ir palyginti geriausių pasaulio fotovoltinių modulių gamintojų finansinę būklę skirtinguose saulės modulių rinkos segmentuose. Minėta investicijų rizikos ataskaita yra naudinga visiems pasaulio saulės modulių svetainių investuotojams, kūrėjams, nekilnojamojo turto savininkams, kur modulio tiekėjo pasirinkimas yra labai svarbus siekiant maksimaliai padidinti našumą, patikimumą ir ilgalaikę grąžą.

 

3. „PV-Tech Bankability“ (investicijų rizikos) ataskaita apima tokias sritis:

  • PV-Tech tyrėjai analizuoja ir įvertina geriausius saulės modulių gamintojus visame pasaulyje, naudodami pateiktą technologiją ir finansinio stiprumo metrikas. Po kruopštaus įvertinimo visi duomenys konvertuojami į ketvirčio „bankability“ reitingus, kurie reitinguojami nuo AAA reitingo (aukščiausias) iki C (žemiausias, didžiausios rizikos).
  • Metiniai ir ketvirtiniai finansinės analizės rodikliai, metrika ir bendras lyginamasis modulio tiekėjo pranašumas suskirstomi pagal veiklos rodiklius, tokius kaip įmonės likvidumas, svertas, skola, pelningumas, apyvartos generavimas, kokią dalį apyvartos sudaro moduliai ir kt.
  • Atliekama technologijų analizė. Technologijų analizė pagal modulių tiekėją apibūdina vidinius efektyvius pajėgumus pagal regioną / technologiją, pasaulinį modulių tiekimą, pagal galutinį regioną, vidinių, didelio efektyvumo modulių tipų, technologinį planą, CAPEX pagal vertės grandinės segmentą, MTTP išlaidas ir kt.
  • Pateikiama išsami tyrimų analizė ir saulės modulių gamintojų komentarai, kuriuose aptariamos augimo / mažėjimo tendencijos, susijusios su visais gamybos procesais ir finansine būkle, ypač sutelkiant dėmesį į modulių tiekimo strategiją ir su tuo susijusius rizikos veiksnius.

 

4. Kaip PV-Tech tyrimai sureitinguoja saulės modulių gamintojus pagal „bankability“ (investicijų rizikas)?

Bendras „bankability“ (investicijų rizikos) rezultatas apskaičiuojamas įvertinus saulės energijos gamintojų gamybos balus ir finansinės būklės balus. Naudojama žemiau pateikta formulė, kur (B) reiškia „bankability“, (M) – gamybą ir (F) – finansinius balus:

Formule1

Šioje formulėje k reiškia mastelio koeficientą, kuris nurodo „bankability“ balus 0–10, m ir n yra galios koeficientai, gauti atlikus regresinę analizę, o i yra saulės modulio tiekėjui tam tikrą laikotarpį būdingas kintamasis.

Gamybos būklės balas / reitingas apskaičiuojamas taip:

Formule2

kur a, b ir c yra nuo priklausomieji faktoriaus svoriai, suskirstyti taip, kad būtų generuojami kiekvienos įmonės gamybos būklės balai pagal ketvirtį (i) 0–10 diapazone; S, C ir T yra modulio tiekėjo siuntos, pajėgumų ir technologijų santykiai; p, q ir r reiškia galios koeficientus, gautus iš regresinės analizės.

 

4.1. Gamybos faktoriai

Gamybos veiksnius apima pasiūla, pajėgumai ir technologija. Čia aptarsime trijų veiksnių vaidmenį ir jų tarpusavio ryšį.

 

4.1.1. Gamybos pasiūlos faktoriaus (G) metodika

Gamybos pasiūlos koeficientas (S) lemia gamintojų rinkos dalį pagal modulių siuntimo apimtį.

Modulių tiekimo reitingas sudaromas kasmet (kalendoriniais metais). Paprastai toks reitingas apsiribojo 10 geriausių siuntų sąmatomis. Modulių tiekimo reitinguose visada taikomi apribojimai, kai kalbama apie prekės ženklo modulių siuntimą galutiniams klientams. Iš sąrašo pašalinami bet kokie tiekimai pagal subrangos sutartį.

 

4.1.2. Gamybos pajėgumo (C) stiprumo balo metodika

Pagal gamybos pajėgumo koeficientą (C) saulės energijos gamintojai išrikiuojami įvertinant jų vidinius saulės elementų ir modulių efektyvius ketvirčio pajėgumus įvairiose pasaulio fotovoltinės energijos gamybos zonose.

Pagal gamybos pajėgumų koeficientą kiekvieno tiekėjo modulio kokybė, našumas ir patikimumas atsekami iki jo elementų gamybos pradžios.

Gauta įmonės modulio talpos (Cap) vertė (i) pagal gamybos zoną (p=1…8) išreiškiama taip:

formule3

4.1.3. Gamybos technologijos (T) stiprumo balo metodika

Tuo tarpu gamybos technologijos stiprumo bale (T) saulės modulių tiekėjai reitinguojami vertinant saulės gamintojų investicijas į jų kapitalo išlaidas (CAPEX), mokslinius tyrimus ir plėtrą (MTEP).

PV modulių tiekėjai deda daug pastangų, kad sukurtų klientų supratimą apie techninę diferenciaciją ir lyderystę. Dažnai tai atrodo kaip prekės ženklo pozicionavimas, o ne paremta kokia nors didele našumo nauda ar investicijomis į CAPEX (ypač linijos atnaujinimui) ir MTTP.

Saulės modulių gamintojai deda daugiau pastangų, kad klientai susidarytų aiškią nuomonę apie jų techninį skirtumą ir lyderystę. Paprastai tai apima įmonės prekės ženklo pozicionavimą, o ne investicijas į CAPEX ir MTTP.

Kiekvienos saulės energijos įmonės gamybos technologijos stiprumo koeficientas yra vertinamas kas ketvirtį ir išreiškimas tokia formule:

formule-T

Dabar, kai paaiškinami tiekimo, pajėgumo ir technologijų balai, toliau aptarkime, kaip šios trys vertės sujungiamos, kad kiekvieno ketvirčio pabaigoje kiekvienam gamintojui būtų sudarytas M faktorius.

 

4.1.4. Gamybos stiprumo (M) balo metodika

Gamybos stiprumo (M) balas yra trijų gamybos kintamųjų (S, C ir T) derinys. Įnašai bus traktuojami kaip nepriklausomi kiekybiniai veiksniai ir bus rasti koeficientų (a, b ir c) bei laipsnių (p, q ir r) sprendimai.

Norėdami suprasti tiekimo, pajėgumo ir technologijos kintamųjų priklausomybę, turite atsižvelgti į galutinį modelio tikslumą (tinkamumą) kiekvienam gamybos kintamajam (S, C ir T).

Dabar, kai baigėme su gamybos veiksniais, pereisime prie kito veiksnio, prisidedančio prie saulės energijos tiekėjų „bankability“ (investicijų rizikos) balo.

 

4.1.5. Finansinio stiprumo (F) balų metodika

Daugeliu atvejų saulės fotovoltinės energijos pramonės vartotojų bendruomenė, pradedant projektų kūrėjais, elektros energijos tiekėjais ir baigiant turto savininkais ir kt., neturi pilno vaizdo apie saulės energijos lyginamąją analizę. Kartais jie taip pat linkę daugiau dėmesio skirti savo įmonių finansinei būklei, o ne gamybos produkcijos būklei.

Be to, kai kurie saulės modulių gamintojai, ypač tie, kuriais šiuo metu viešai prekiaujama JAV biržose, yra griežčiausiai tikrinami, tačiau daugiausia remiantis investuotojų požiūriu. Šiai mažų įmonių grupei tam tikrų finansų analitikų finansinė būklė dažnai atitinka aukščiausius standartus.

Taigi, finansinio stiprumo balas taip pat labai svarbus, kai kalbama apie kiekvienos saulės energijos įmonės „bankability“ būklę.

Dabar, kai trumpai paaiškinome du pagrindinius kintamuosius, turinčius įtakos „bankability“ balui, paaiškinsime, kaip gamybos stiprumo (M) ir finansinio pajėgumo (F) vertės derinamos tarpusavyje, kad būtų sudarytas bendras saulės modulių gamintojų „bankability“ (investicinės rizikos) balas (B).

 

4.1.6. „Bankability“ stiprumo (B) balo metodika

Prisiminkime formulę, kuria yra grindžiamas visas saulės modulio „bankability“ tyrimas:

Formule-5

Ryšys tarp gamybos verčių ir finansinių verčių yra gana intuityvus, nes „bankability“ balas (B) yra tiesiogiai proporcingas kiekvieno gamybos (M) ir finansinio (F) balo būklei.

Paprasčiau tariant, tam, kad modulių tiekėjai būtų „bankability“, pirmiausia jie turi turėti gamybos pajėgumus, kuriuos būtų galima pagrįsti dokumentais, kad būtų nuolat investuojama į savo CAPEX ir mokslinius tyrimus bei plėtrą. Be to, FE tiekėjai ilgą laiką turi būti įrodę gerą finansinį stabilumą ir "sveikatos" būklę pramonėje.

Vienu metu turi būti tenkinami du pagrindiniai reikalavimai. Net, jei fotovoltinės energijos tiekėjas yra pripažintas siuntų lyderiu, tačiau jo finansinė padėtis yra prasta, jis niekada nebus laikomas kandidatu į geriausius saulės energijos prekių ženklus. Vadinasi, turint stiprią įmonės buhalterinę apskaitą, bet trūkstant produktų prieinamumo, o tai atsispindi žemame gamybos sveikatos bale, įmonė tikrai bus išbraukta iš „bankų“ sąrašo.

Taigi, nesant gerų bet kurio iš dviejų kintamųjų (M) ir (F) našumo, bet kuris saulės modulių gamintojas negali turėti komercinio diegimo bankininkystės statuso.

Pagal nutylėjimą „bankability“ balas (B) yra gaunamas iš galutinio dviejų terminų išvesties, o ne iš bet kokios svertinės sumos. Reiškia, kad ir kokie stiprūs būtų gamybos ar finansų balai, rizikos mažinimas investuotojo kruopštaus patikrinimo metu, „bankability“ statusas negali būti kompensuojamas tik vienu iš M arba F kintamųjų, kurie yra atitinkamo 0–10 balų juostos viršutinėje dalyje.

 

5. Saulės modulio tiekėjo bankininkystės sąlygos ir apibrėžimai (pagal balus, kategorijas ir įvertinimo balus)

„Bankability“ balas svyruoja nuo 0, kuris yra žemiausias, iki 10, kuris yra didžiausias. Reitingų balai priklauso trims iš anksto priskirtoms pažymių kategorijoms, žinomoms kaip aukščiausios kokybės, antrosios pakopos ir spekuliacinės. Saulės modulių tiekėjai, kurių „bankability“ balai svyruoja nuo 5 iki 10, patenka į aukščiausios kokybės (premium) klases. Vidurinės klasės tiekėjai yra tie, kurių balai svyruoja nuo 2 iki 5, jie yra vadinami antros pakopos (second tier) tiekėjais. Na, o žemiausiai, pagal šią gradaciją, atsiranda tiekėjai, kurių balas yra nuo 0 iki 2.

Kiekvienas iš trijų išvardintų lygių (aukščiausias, antrasis ir spekuliacinis) turi savo įvertinimo reitingus, kurie žymimi raidėmis. Aukščiausios (premium) klasės reitingai yra tarp AAA, AA ir A, kaip parodyta paveiksle žemiau. Geriausi sektoriaus rezultatai yra žymimi trigubu A reitingu arba AAA reitingu, o C reitingas yra prasčiausias „bankability“ sąraše.

Bankability-lygiai

 

6. Saulės modulių gamintojų „bankability“ reitingų piramidė

 

Kiekvienais metais kas ketvirtį PV-Tech organizacija pateikia atnaujintą geriausių ir patikimiausių saulės modulių prekių ženklų sąrašą. Mes, pasinaudodami PV-Tech organizacijos duomenimis, trumpai apibūdinsime situaciją nuo 2019 m. iki 2022 m. lapkričio 14 d.

  • 2019 m. IV ketvirtąjį First Solar, Jinko, LONGi ir Canadian Solar buvo įvertinti AA reitingu. Po jų sekė „Trina Solar“, „JA Solar“, „Risen“, „Hanwha Q Cells“ ir „GCL-SI“ su A įvertinimu.
  • Remiantis 2020 m. ataskaitomis, LONGi vis dar buvo pelningiausias saulės energijos prekės ženklas nuo I iki IV metų ketvirčio, ​​turintis trigubą A reitingą aukščiausios kokybės kategorijoje. „Jinko Solar“, „Canadian Solar“ ir „First Solar“ visus metus išliko aukščiausios klasės kategorijoje su AA reitingu. Pirmąjį ketvirtį JA Solar gavo A reitingo balą, bet iki metų pabaigos sugebėjo pasiekti AA, o "Trina Solar" taip pat pasiekė AA reitingo klases trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį. Kiti „premium“ kategorijos prekių ženklai, tokie kaip „Risen Energy“ ir „Hanwha Q Cells“, išliko A reitinge visus metus.
  • 2021 m. LONGi Solar išliko populiariausiu saulės moduliu prekės ženklu visame pasaulyje.
  • 2022 m. pradžioje tik 50 saulės modulių gamintojų sugebėjo gauti vietą „bankability“ reitinguose ir tik šeši gamintojai gavo A klasės reitingus. 50 geriausių saulės energijos įmonių sąraše šiandien sudaro daugiau nei 98% pasaulinės saulės modulių pasiūlos. Vis dėlto daugelis saulės energijos tiekėjų patenka į žemiausią reitingo juostą (C), palyginti su viršutinėmis reitingų grupėmis. „Premium“ grupėje vis dar yra „LONGi Solar“ su AAA reitingu, „Trina Solar“, „JA Solar“, „First Solar“, „Jinko Solar“ su AA reitingu ir „Canadian Solar“ su A reitingu. Likę kandidatai pateko į antrą pakopą ir spekuliacinę kategoriją.

2022 geriausi saulės modulai

7. Apibendrinimas

Remiantis naujausia PV-Tech ModuleTech ketvirčio ataskaita (2022 m.), tik šeši saulės modulių gamintojai gavo aukščiausius įvertinimus. LONGi, kuris vis dar yra geriausias saulės energijos prekės ženklas aukščiausios kokybės kategorijoje su AAA reitingu, po to seka Trina Solar, JA Solar, First Solar, Jinko Solar su AA reitingu ir Canadian Solar su A reitingu.

 

Šiame straipsnyje pateikiama informacija yra paruošta remiantis PV-Tech ModuleTech ataskaitomis ir Solarfeeds.com duomenimis.

 

Daugiau naudingos informacijos apie SAULĖS ELEKTRINES rasite ČIA >>>

 

Informaciją kopijuoti ir platinti be UAB "SPgrupe"  sutikimo griežtai draudžiama! | © statybapigiau.lt 2022

Sužinokite naujienas pirmieji!
Susipažinkite su mūsų PRIVATUMO POLITIKA
Rekvizitai:
UAB „SPgrupe“,
Įmonės kodas 302442358
Adresas: Baltų pr. 36, LT-48196, Kaunas
PVM kodas LT100004965118
AB SEB bankas, kodas 70440
A/s LT757044060007213996
info@statybapigiau.lt
MokilizingasESto lizingas

2024 © UAB „SPgrupe". Visos teisės saugomos.

Sprendimas: webmod